vrijdag 26 oktober 2012

Quiltring

Hoewel het in deze tijd van het jaar meer voor de hand ligt om je bezig te houden met ontwerpen in kerstsfeer, heb ik mijn kippenquiltje weer eens tevoorschijn gehaald. Deze quilttop, gebaseerd op het ontwerp van Els Feteris dat in het voorjaar van 2010 in Quiltmania stond, maakte ik twee jaar geleden. Ook werd hij gedubbeld en geregen... en daar stopte het.

Vol goede moed was ik nog begonnen een stukje te quilten (met min of meer zweterige handen, omdat dit de eerste quilt van formaat was die ik nu werkelijk zou gaan doorpitten!) maar binnen no time had ik de conclusie getrokken dat dit niet bepaald mijn sterkste punt was, en misschien ook wel nooit zou worden...

Tot gisteren na mijn bezoek aan de Handwerkbeurs in Rotterdam. Daar kocht ik namelijk (onder andere...) een fraaie houten quiltring. Kippenquilt erbij gehaald en geloof het of niet: nu begin ik warempel het gevoel te krijgen dat ik de quiltslag een beetje te pakken heb. Op de foto zie je er nu nog niet veel van, maar: wordt vervolgd!


8 opmerkingen:

  1. Leuk patroontje is dit toch. En zo leer je toch handquilten in een quiltring, dat ken ik niet hoor, ik doe alles zonder ring.
    Fijn weekend,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zo, is een gaaf patroon en wordt dus een geweldig quiltje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er erg mooi uit en wat goed dat je de slag te pakken hebt, want het is zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier hangt ook zo'n ring, maar tot nu toe doe ik het zonder... Moet het echt ook gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enig quiltje
    Veel succes met doorquilten
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig quiltje! Hele mooie stoffen heb je gebruikt. Quilten in de ring is zo leuk om te doen en het wordt er zo mooi van.
    De handwerkbeurs was ook heel erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk kippenquiltje, en met de quiltring werken gaat vast wennen!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen