donderdag 13 december 2012

Civil War Diary Quilt

En toen was er weer een blokje klaar van de Civil War Diary Quilt: mijn 28ste blok, met de naam Lincoln's Telegraph.

In het origineel is er voor het centrale gedeelte een stofje met een afbeelding van president Lincoln gebruikt. Het ging mij iets te ver om de interpretatie van de Civil War Diary Quilt zo letterlijk te nemen en echt afbeeldingen van de hoofdpersonen uit de Amerikaanse Burgeroorlog toe te voegen, dus ik heb het een beetje anders gedaan.

Het blok heb ik samengesteld met vijf varianten van de Moda-stoffenserie 'Lilac Hill' van Brannock & Patek, met in het centrum een bloeiende paarse sering. Ooit kocht ik in de uitverkoop bij Quiltshop Leur in Etten-Leur een paar couponnetjes van stoffenseries: een prachtige aanvulling van mijn (paarse) stofjesvoorraad. Doordat het allemaal stofjes uit dezelfde serie zijn, past alles goed bij elkaar.

Het volgende blok zal weer heel anders zijn... maar in elk geval paars!

10 opmerkingen:

  1. Wieder ein sehr schöner Block. Klasse Farben und Stoffe.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi blok heb je ervan gemaakt. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi blok en wat een mooie stoffen heb je ervoor gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig blok, ik maakte het wel met de afbeelding, maar ik vind deze ook heel bijzonder geworden! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben heel erg achter met blogs lezen, dus vandaag maar een inhaalslagje! wat een leuk blok! ideaal met dat bloemetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig blok. Ben al benieuwd naar de volgende. Fijne dagen, groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig blok weer. Je quilt wordt vast fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen