donderdag 14 november 2013

Civil War Diary Quilt

Mijn 39ste blok van de Civil War Diary Quilt, The Longest Morning, is af. Met zijn 28 stukjes was het niet één van de moeilijkste blokjes tot nu toe. Wel is het dit keer een beetje een speciaal blok.

Inge van het blog Chevremont zal twee van de gebruikte paarse stofjes herkennen. Een paar weken geleden besloten Inge en ik tot een "paarselapjesruil": zij is bezig met een schitterende vingerhoedjestop in talloze paarstinten en mijn Civil War Diary Quilt in wording wordt ook met uitsluitend paarse stofjes gemaakt. We zijn dus allebei blij met nieuwe paarse input.
Het had wat voeten in de aarde (zowel het Belgische als het Nederlandse postbedrijf hebben ons beide aardig wat extra werk bezorgd...), maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen met onze zendingen. (De foto maakt de lapjes - zoals altijd - veel blauwer dan ze in werkelijkheid zijn...)
Nogmaals bedankt, Inge!

Kijk ook even bij Mascha: zij heeft ook weer een nieuw blok van de Civil War Diary Quilt gemaakt.

11 opmerkingen:

  1. Hij is zoals altijd weer prachtig! Heerlijke lapjes erbij, daar wordt een mens blij van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes en goed gekozen deze combinatie!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is weer een mooi blok. Leuk deze lapjes ruil. Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend! Ik ken haar vingerhoedjes en ben weg van de kleuren, veel plezier met deze mooie lapjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit een prachtig paars blokje.
    Ik heb zelf nog helemaal geen paarse lapjes. Daar moet maar eens verandering in gaan komen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik herkende het middenstukje meteen! leuk dat je ze al gebruikt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, dus daar was je de afgelopen avonden steeds mee bezig ... Maar het resultaat is er weer naar. Ze worden mooier en mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi blok en wat leuk dat jullie lapjes hebben geruild.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo precies zo mooi. Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterend blok en wat een mooie kleuren vind je lapjes erg mooi
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen