zaterdag 29 juli 2017

Geborduurd kussen

 Het begint nu toch werkelijk op te schieten: mijn op stramien geborduurde kussen in paars en groen.

Alweer een paar jaar geleden in Denemarken aangeschaft als compleet pakket.
 Erg leuk om te doen. Ik maak spansteken in verschillende vormen met het bijzondere Giotto-garen: een brede, lintachtige draad waarmee je ook kunt breien en haken, op dikke pennen.
 Geen idee waarom het nu ineens zo lekker opschiet. Het viel me wel op, dat ik dit wat grovere borduurwerk telkens in juli blijk op te pakken. Blijkbaar ben ik niet zo van het priegelen met fijn borduurwerk of patchwork in de warme zomermaanden (hoewel het met het warme weer momenteel - gelukkig - wel meevalt), laat staan breien en haken...

En vanmorgen, bij het aanmeten van een nieuwe bril, bleek dat mijn lees- (en dus handwerk-)gedeelte wel wat aanpassingen kon gebruiken. Tja, dat priegelt natuurlijk ook niet zo prettig...
 Gelukkig is er iemand in huis die mijn handwerkjes altijd uitgebreid en zorgvuldig controleert...
Onder Betsey's toeziend oog zal het vast niet meer lang duren voor het kussen af is!

11 opmerkingen:

  1. Prachtig Marjan. Het lijkt me ook erg leuk werk om te doen. Betsey houdt je bij de les.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk. Maarre ... wanneer ... of mag ik dat niet vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleuren Marjan. Er zijn geen dieren die meer van handwerken houden dan poezen, denk ik. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Das wird ein wunderschönes Kissen. Tolle Farben.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en apart dit geborduurde kussen. Mooie kleuren ook.
    Een nieuw leesgedeelte in je bril is vast heel fijn, kan je de steekjes weer goed zien.
    Poesje-lief houdt alles in de gaten, ze zitten zo graag op je werk, wat het ook is.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi zeg. Heel apart heb het nog nooit gezien zelfs. Gaat inderdaad lekker zo op dat grovere stramien he. Ook weleens lekker zo,n werkje toch...............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi zeg. Heel apart heb het nog nooit gezien zelfs. Gaat inderdaad lekker zo op dat grovere stramien he. Ook weleens lekker zo,n werkje toch...............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk borduurwerk. De kleurtjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er prachtig uit!
    http://suzi7.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. نقدم لكم شركة تنظيف منازل بالاحساء الشركة المثالية لتقديم خدمات تنظيف المنازل والشقق والفلل والمجالس والبيوت بالاحساء والتي تقدمها بالاعتماد علي كافة الاساليب والادوات الحديثة وخبرة عشرات السنوات بمجالات التنظيف ومكافحة الحشرات فتعد شركة المثالية للتنظيف بالاحساء افضل شركة تنظيف بالاحساء والمنطقة الشرقية تستطيعون من خلالها الحصول علي منزل نظيف امن خالي من الحشرات بجودة ومواصفات قياسية

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het wordt echt schitterend! Prachtig die kleuren en al die mooie steken! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen