zondag 21 oktober 2018

Double A Design Shadow Square

Bij toeval zag ik hem langskomen: de Double A Design Shadow Square-deken. Een gratis patroon van Annelies en Atty, dat je hier kunt vinden: op het blog van Annelies Baes en op het blog van Atty.

Zo'n geweldig fascinerend patroon! De dames waren geïnspireerd door de - niet minder fascinerende - zogeheten shadow block quilts. En daarvan dachten ze eenvoudigweg: die kun je toch ook haken?!

Ik herkende wat... Foto's van die shadow block quilts verzamel ik ook al een poosje, maar of het er ooit van komt zoiets te gaan naaien...?
 Hetzelfde gold wat mij betreft voor het haken van een hele deken met dit schaduweffect... maar het haakpatroon wilde ik absoluut uitproberen.

Het werd dus een kussenovertrekje!

Ik had nog wat bolletjes ByClaire Sparkle-garen in verschillende kleuren, waaronder - niet onbelangrijk - zwart. Dus zo gezegd, zo gedaan. 
 Het is nog niet af: er moet nog een randje omheen en ik moet nog een achterkant verzinnen, maar het kussentje zelf ligt al klaar. Dus binnen afzienbare tijd ligt het kussentje, mét overtrek, in een van onze grijze stoelen.

En het belangrijkste: ik heb nu al enorm plezier beleefd aan het zien ontstaan van het ruimtelijke effect in deze gehaakte blokjes.

(Dus, wie weet komt er toch ook nog wel eens een hele deken van...)

9 opmerkingen:

  1. Mooi Marjan. Nog nooit van gehoord. Fijne zondag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om dit effect bij het patchwork nu ook in haakwerk te zien. Erg geslaagd en mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is mooi geworden zeg, heel leuk idee............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig met het zwarte contrast, heel duidelijk de schaduwrandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb dat patroon ook wel bij quilts gezien, maar gehaakt is het ook leuk.
    Een hele deken..... wel leuker, maar dat zijn heel veel blokjes...
    Misschien toch maar doen voor bij het kussen, dan kan je helemaal ik stijl op de bank liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wunderschön und als Kissen ein toller Hingucker.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die heb ik ook opgeslagen voor ooit! Jou blokken zijn MOOI geworden. Fijne dag zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het geeft zeker een gaaf effect. Leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen