woensdag 14 november 2018

Hopscotch sjaal

 In de herfst en in de winter moet er bij mij altijd wel iets op de breipennen staan... 

Een tijdje terug stuitte ik op het patroon van de Hopscotch sjaal en ik was meteen verkocht... wat een mooi patroon! Je vindt het hier. Het is niet moeilijk, wel goed tellen.

Ik heb bij dit patroon (dat zowel op schema staat als volledig uitgeschreven is) meteen geleerd hoe je een breischema leest en gebruikt: dat leek me altijd zo ingewikkeld, maar nu geloof ik dat ik het helemaal snap. Smaakt naar meer, eigenlijk...

Die voorraad wolletjes van mij mocht ook wel weer eens aangesproken worden (ik moet oppassen dat de hoeveelheid binnenkomende bollen niet groter is dan de hoeveelheid opgebruikte bollen...) en de keus viel op een paar bollen Fenna verloopgaren. In prachtige kleuren blauw, paars en groen, die in dit patroon heel mooi in elkaar overlopen.

Op de foto hieronder speelt het kunstlicht me parten: de kleuren zijn op de bovenste foto levensechter, donker en vol. 
 Eerst heb ik nog het gehaakte kussenovertrekje uit mijn vorige blogpost afgemaakt. Een randje eromheen gehaakt en toen nog een achterkant, gewoon in effenzwarte toeren stokjes. Kussentje erin en klaar.
Het ligt nu alweer een paar weken te pronken in onze huiskamer.
Wel met die andere kant naar voren, overigens...

5 opmerkingen:

  1. Dat wordt heel mooi met dat garen. Ben er ook fan van. Je kussen vind ik heel erg leuk. Breien lukt mij helaas niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, ook voor een deken ... gewoon 4 sjaals naast elkaar en ff vastnaaien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je sjaal en je kussen is ook heel mooi geworden..............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het kussen is prachtig geworden!!! En je sjaal heeft prachtige kleuren en het patroon is ook heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Der Schal wird wunderschön. Ich liebe Lochmuster.
    Das Kissen sieht Klasse aus.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen