zaterdag 25 november 2017

Randje per week en ander blauws...

 Mijn Randje-per-week-lap van 2014 is - nog steeds - in wording...

Twee kleuren blauw van DMC, op een lange linnen lap met blauwe afwerking.

Mooi project hè...
 Ik heb de lap weer eens tevoorschijn gehaald, toen ik las dat Annelies van den Bergh en Simone de Jong, na de randjes van 2014, 2015 en 2016 en de vakjes van 2017, voor 2018 opnieuw een randjespatroon hebben gemaakt en vanaf januari gaan publiceren.

Ik ga daar niet aan meedoen... eerst maar eens het patroon van 2014 afmaken.

De boekjes heb ik allemaal: van 2014 uiteraard, maar ook die van 2015 en 2016 zijn in mijn bezit. En het Vakje-per-week-boekje van 2017, dat volgende maand verschijnt, heb ik natuurlijk ook besteld. Het is gewoon zo leuk allemaal! Al die randjes, afkomstig van oude schoollapjes uit de verzameling van Annelies en op patroon gezet door Simone... geweldig toch!?
 En over borduren in het blauw gesproken: hoe schattig zijn mijn grachtenpandjes!

Ook al weer een poos niet aan gewerkt...

Maar daar gaat verandering in komen!
 Het haken kan ik niet laten... maar al moet er tegenwoordig een goede leesbril en soms ook een loeplamp aan te pas komen: ik weet zeker dat ik binnenkort ook weer heel wat kruissteekjes ga zetten!

7 opmerkingen:

  1. Dank voor je lieve reactie op mijn blog.
    Zag dat jij ook weer een berichtje had geschreven.
    Ja, leuk al die borduurrandjes. Wist niet eens dat er ook boekjes van zijn.
    Je zou ze op een heeeeele lange strook allemaal achter elkaar kunnen borduren :-)
    Maar het huisje ziet er ook erg leuk uit.
    Borduren is leuk werk, maar je kunt niet alles, zoveel uren zitten er niet in een dag.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie projecten Marjan en lekker in je eigen tempo doen, dan blijft het leuk. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat worden je borduurwerken mooi. Lijkt mij leuk borduren al die verschillende randjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, er wordt hier heel hard geborduurd aan rpw 2018 ! Je lap is erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sehr schön sehen deine Randjes aus.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha de mijne is ook nooit afgekomen. Zit keurig op de rol en geen mens ziet het. Het zal er bij mij wel niet meer van komen. Mooie kleur is de jouwe, heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen