woensdag 24 januari 2018

Hexagonnetjes...

 De verleidingen van het internet...

Begin januari las ik op het blog van Inge toevallig iets over een net gestart projectje met hexagonnetjes... Annelie (van Anneliefs) is het grote brein achter de "Winterse hexjes".

Ik, nieuwsgierig, meteen even bij Annelie gaan kijken natuurlijk.

Had ik niet moeten doen... :-)
 Elke zaterdag stuurt Annelie aan de deelnemers (het zijn er inmiddels al honderden!) een mailtje met een nieuwe opdracht. Komende zaterdag, 27 januari, komt alweer de vierde.

De invulling is uiteraard vrij: hoe groot zijn de hexjes, stofjes uit eigen voorraad of zoals die van het voorbeeld van Annelie... maakt niet uit. (Bij mij werden het - weer eens - paarse stofjes.) Als je er maar lol in hebt. En dat hebben we! Dat blijkt wel uit de begeleidende facebookgroep, waarin de deelnemers hun versies kunnen tonen. Erg leuk om te zien, al die verschillende varianten.

En zo ben ik dus zomaar plotseling bezig met een mystery-quilt!

9 opmerkingen:

  1. Zo leuk ! Ik ben helemaal verslaafd en aangestoken door de dames van de bee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik ook, zo wie zo hexagon-verslaafd en nu weer wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het al gezien maar kon mij bedwingen.
    Veel succes.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt heel gaaf, maa heb op zolder nog een hexagon ufo liggen die eigenlijk best eens af zou moeten worden gemaakt! Maar wat leuk dat er weer een hoop mensen mee bezig zijn! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Marjan, echt jouw kleurtjes. Het is een heerlijk werkje ook, al diverse keren met hexagonnetjes gewerkt. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha! Ja, die nieuwsgierigheid hè.... en dan even een blokje proberen om te kijken hoe het wordt.... dan niet meer kunnen stoppen want het wordt zo leuk.
    Vooral als er veel mensen meedoen is het leuk om te kijken wat een ander doet.
    Veel plezier er mee.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook leuk Marian. Ik ben met week 5 bezig.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sehr schöne dein Hexagon Projekt.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen