woensdag 19 september 2018

Grinda Shawl is klaar

 Hij is af!

De Grinda Shawl.

Gehaakt met een blauwwitte bol Whirl (Blueberry Bambam) van Scheepjes, prachtig langzaam verlopend garen. Het was een MAL (make-a-long) waarvan je het patroon hier, op het blog van ontwerpster Tatsiana vindt.
Het was een fijn projectje om aan te werken: niet heel moeilijk (wel goed opletten en tellen) en heel verslavend met dat mooie kleurverloop in het garen. De kans bestaat dat ik er gewoon nog eentje ga maken...

Inmiddels heeft de shawl (of omslagdoek) zijn weg gevonden naar mijn "pleegschoonmoeder" die onlangs weduwe is geworden: voor een beetje warmte in deze killere tijden...
 En toen was er vorige maand ook ineens weer een schoollapje op mijn pad! Een koopje, verstopt ergens achter in een rommelwinkeltje... Prachtig ingelijst, gemaakt door HP in 1895. Merkwaardig hoe er twee kleuren borduurgaren zijn gebruikt... het lijkt of er hier en daar wat ontbrak en dat dat later is aangevuld. Jammer, dat je nooit achter de geschiedenis van zo'n lapje komt...
 En als we het nou toch over borduren hebben... Vandaag viel dit juweeltje op mijn deurmat, al een paar maanden geleden gereserveerd bij Atelier Soed Idee en direct na verschijning ontvangen.
Alleen al een genoegen om in te bladeren!
('t Is dat het vandaag best een warme dag is... anders zou je warempel een beetje in kerststemming raken...)

5 opmerkingen:

  1. Prachtig Marjan. Zou lekker gaan borduren. Voor je het weet is het Kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was erg lief van je, die sjaal! (Maar hoe zit het met MIJN deken??)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ganz toll sieht der Schal aus und in einem wunderschönen und dezenten Farbverlauf.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die sjaal vind ik nou prachtig Marjan en heel knap. Voor een Jane Austen jurk of een 17 eeuws kostuum draai ik mijn hand niet om maar, hoewel ik vroeger best veel gehaakt heb, lukt haken mij niet meer met mijn handen. :-) Ik ben helemaal verlieft op het kleur gebruik en dan ben je ook nog zo lief om hem op deze manier cadeau te geven. Je schoonmoeder is vast heel blij met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige omslagdoek. Mooi kleurverloop en leuk de verschillende steken. Goede vondst! En apart zeg 2 kleuren. Die kersteditie van just cross stitch is inderdaad leuk. En voordat je weet is het kerst.

    BeantwoordenVerwijderen