woensdag 23 januari 2019

Nieuwe sjaal in de maak...

 Het is er echt weer voor: een mooie, zachte, warme, wollige sjaal in een roomwitte basiskleur, met alle mogelijke kleurtjes subtiel in de draad verwerkt.

Hij is alleen nog niet af! Het patroon haakt wel snel hoor (haaknaald nummer 5,5) dus ik heb goede hoop dat ik hem deze winter nog kan dragen.
 Het is heel eenvoudig: steeds een stokje en een losse. Maar het spannendste komt als dat gedeelte klaar is en de sjaal zo'n twee meter lang is: dan wordt vervolgens de dikke draad van de streng op de bovenste foto door de "hokjes" gevlochten, met franjes aan de beide uiteinden, waardoor het echt een warme sjaal wordt. En dat alles in zachte merinowol met een beetje alpaca.
 Gisteren kwam mijn alweer derde blogboek binnen. Sinds 2010 zet ik zo nu en dan wat op mijn blog over de handwerkjes waar ik mee bezig ben. Het is erg fijn om alles ook in een uitgeprinte versie te hebben (compleet met alle foto's en opmerkingen), zeker in de vorm van zo'n mooi gebonden boek.

De laatste jaren maak ik minder blogjes dan in het begin (een niet onbekend verschijnsel in blogland), dus het derde boek is wat dunner dan de vorige twee. Maar ik ben er niet minder blij mee. 

Ik laat zo'n boek maken in Amerika, bij Blog2Print: online kan je het geheel volgens je eigen wensen samenstellen en binnen twee weken heb je het dan thuis.  
En tenslotte: het nieuwste nummer van Quiltmania, vanmorgen gekocht.

Wat wil je nog meer op je vrije woensdag!

7 opmerkingen:

  1. Erg mooi, die sjaal. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoe je sjaal eruit gaat zien als die klaar is. Mooi die blog boeken zeg.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige warme sjaal, van Merino wol, lekker zacht!
    Leuk dat je elke keer een mooi blogger-boekje hebt laten maken, leuke herinneringen!
    Geniet van de Quiltmania

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat leuk zo'n blogboek. En dit wordt een prachtige sjaal. Ja, wat maakt het uit hoeveel projecten gestart en waar mee bezig. Als maar leuk en relax is. Anders wordt het misschien wel een soort werk. Ja, is soms wat stiller op blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht al, zo wordt hij toch niet warm, maar als hij straks geregen is wordt hij wel heel bijzonder! Gaaf jij hebt je boek al binnen! Ik moet er nog aan gaan beginnen! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dacht op, dat wordt niet zo'n warme sjaal, maar met die dikke draden er doorheen, natuurlijk wel.
    Wie weet gaat het nog lukken deze winter.
    Prachtig boek heb je laten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Benieuwd naar het eindresultaat Marjan. En die boeken zijn top. Zo jammer dat ik 10 jaar bloggen heb weggegooid.

    BeantwoordenVerwijderen