woensdag 25 september 2019

Kraamcadeautjes...

 Het is intussen wel een beetje traditie geworden...

Als er bij een collega een baby geboren wordt, neem ik naald en draad ter hand.
 Deze zomer waren er twee baby'tjes in aantocht, bij twee mannelijke collega's. Geen dikke buiken op kantoor dus. Maar niet minder spannend.

Al snel was duidelijk dat het allebei meisjes zouden worden, dus over de kleur van het garen hoefde ik niet meer te twijfelen.

Een patroontje voor een "koalabeertjesrammelaar" met bijtring vond ik in het boek Haken voor de baby van Rosanne Briggeman: een inspirerende verzameling van allerlei cadeau-ideetjes.

Rammelkralen, bijtringen en roze garen besteld en haken maar! (De veiligheidsoogjes liet ik achterwege: ik vertrouw ze niet - ondanks de naam - bij zo'n klein baby'tje... ik borduur de oogjes liever...)

Ik was maar wat blij met de door Woolys als extraatje meegestuurde steekmarkeerders: ik had ze nog niet, maar bij het haken van amigurumi's en zo zijn ze eigenlijk onmisbaar. Dank je wel, Woolys!

Het was trouwens wel weer een heel gepriegel...
 Als ik in dit stadium van zo'n gehaakt beestje ben, vraag ik me altijd af waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben... 
 Maar het komt toch altijd weer helemaal in orde!
 Zijn het geen dotjes!?
 Het duo moest uiteindelijk wel gesplitst worden om elk apart naar zijn nieuwe eigenaar te gaan.

Inmiddels zijn beide meisjes gezond en wel geboren: Hira, het eerste kindje van Kadir, en Féliz, de tweede spruit van Michael.
Nog een foto van de beertjes samen. Ze zijn wel fotogeniek hè!

Ik hoop dat de twee meisjes de rammelaars in gezondheid zullen verslijten.

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kraam cadeautjes
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig kado zeg.......liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk stel hoor, daar zullen de meisjes fijn mee spelen en sabbelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niedlich die beiden Beißringe.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, als jij nou steeds doorgaat met van die leuke dingen maken, blijven die collega's maar kinderen krijgen. Zo stopt het natuurlijk nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes Marjan. En een heel gepriegel hé dat amigurumi haken. Maar het resultaat waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk geworden. Het gepriegel vast meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen