woensdag 9 december 2020

Werk in uitvoering...

Als het buiten zó grijs is, gooien we er binnen maar wat kleur tegenaan!

Ik heb eens wat quiltprojectjes bij elkaar gelegd, waar ik al een poosje mee bezig ben...

Bovenaan grote hexagonnen van Dutch Heritagestofjes... zo maar in het rond aan elkaar gezet, een beetje op kleur gerangschikt. Die stofjes hebben helemaal geen ingewikkelde patronen nodig, die komen zo al prima tot hun recht.
En over hexagonnen gesproken... de "Winterse hexjes", een project uit 2018 van Anneliefs, ligt bij mij, helemaal in het paars, ook nog under construction in de kast.

Het gaat bij mij zo snel niet (met een hernia - tja, daar tob ik nu al bijna een jaar mee... maar het gaat steeds een pietsje beter! - is langdurig zitten immers geen feest...). Maar paarse stofjes verzamel ik nog steeds, en er alleen naar kijken is al fijn, dat hoef ik een quiltster niet uit te leggen.
En dan de Hertfordshire, ook al zo mooi... Weer totaal iets anders!

Een prachtige medaillonquilt waarvan deze stukjes één van de randen vormen. 

Antiekerige stofjes, waar je ook weer helemaal vrolijk van wordt. Gewoon rustig elke keer een stukje verder, dan komt hij toch ooit af.

Tja, dan zijn verleidingen als deze natuurlijk niet handig... Maar wel vreselijk leuk!

De Schoolgirl Sampler van Kathleen Tracy, waarvan in januari een Sew Along start...
Al mijn bezigheden worden intussen nauwlettend in de gaten gehouden door deze kleine doerak, onze dwergschnauzer Boudewijn, nu 7 maanden oud, lief, slim, ondernemend, en niet te vergeten een heerlijke kroelkont.
Hij is altijd vrolijk en helpt ons door deze rare tijden heen...

En anders zingen we uit volle borst, met een haakwerkje erbij (haken kan ik ook liggend!), onderstaande variant van een bekend kerstliedje.

Zo houden we de moed erin!

4 opmerkingen:

  1. Heel goed! De reis, niet de aankomst. Lekker veel projecten, dan is er altijd iets te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt nog een hoop projecten om mee verder te gaan, dan zijn die verleidingen eigenlijk niet zo fijn, maar ja, ik ken dat wel :-)
    Waardeloos dat je niet veel kunt zitten, maar wandelen is heel goed voor je rug, bewegen en de spieren versterken, daar kan die boef van een Boudewijn prima mee helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk al die projecten. Wie heeft dat niet. Mijn hexjes zijn ook nog niet af. Komt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat erg Marjan, een hernia. Een rug, praat me er niet van. Heel veel beterschap. Dat boek heb ik ook gekocht. Weet nog niet of ik eraan ga beginnen, maar het boek is al genieten. Leuk je hexagonnen. Ooit komt hij af! Fijne feestdagen en een pootje voor Boudewijn.

    BeantwoordenVerwijderen